ΑΠΟΠΛΟΥΣ, Οι Αόρατες ΠΟλεις και οι Πόλεις Λιμάνια του ΙoνίΟΥ:
οι εικαστικές +Ομιλίες Ελλήνων Λογοτεχνών με τον Calvino
Ταξίδι στο Ιόνιο (αίθουσα διεπιστημονικού εργαστηρίου) και αίθουσα ‘Αόρατες Πόλεις’
ΕΓΚΑΙΝΙΑ
Την Παρασκευή 21 Ιουνίου στο απόκοσμο φως του δειλινού εγκαινιάστηκε στις Αλευραποθήκες του Παλαιού Φρουρίου της Κέρκυρας η εικαστική έκθεση «ΑΠΟΠΛΟΥΣ, Οι Αόρατες ΠΟλεις και οι Πόλεις Λιμάνια του ΙoνίΟΥ: οι εικαστικές +Ομιλίες Ελλήνων Λογοτεχνών με τον Calvino».
Στα εγκαίνια της έκθεσης παραβρέθηκαν καλλιτέχνες, ακαδημαϊκοί και δημόσια πρόσωπα του τόπου, όπως η διευθύντρια της Εφορίας Αρχαιοτήτων Κέρκυρας Τένια Ρηγάκου, ο δήμαρχος της Κέρκυρας Κωνσταντίνος Νικολούζος, η πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Μαρία Μουζακίτη, ο περιφερειακός σύμβουλος Κώστας Καρβούνης, ο επίκουρος καθηγητής του Ιονίου Πανεπιστημίου Ανδρέας Καπετάνιος, κ.ο.κ.
Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι την Κυριακή 7 Ιουλίου και είναι ανοιχτή για το κοινό καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας από τις 10.30 το πρωί έως και τις 22.30 το βράδυ.
SITE: https://polysemi.di.ionio.gr/index.php/blog/events/apoplus
διαχείριση: HILab, Τμήμα Πληροφορικής, Ιόνιο Πανεπιστήμιο
E-MAIL έκθεσης: apoplus2019@gmail.com
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΚΘΕΣΗΣ – ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Η έκθεση ΑΠΟΠΛΟΥΣ, Οι Αόρατες ΠΟλεις και οι Πόλεις Λιμάνια του ΙoνίΟΥ: οι εικαστικές +Ομιλίες Ελλήνων Λογοτεχνών με τον Calvino διοργανώθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, τη Γενική Διεύθυνση Σύγχρονου Πολιτισμού, στο πλαίσιο της δράσης «POLYSEMI Park of literary travels in Greece and Magna Graecia» του ευρωπαϊκού επιχειρησιακού προγράμματος INTERREG V–A Greece Italy 2014–2020.
Την επιμέλεια (σχεδιασμό, υλοποίηση, επιστημονική τεκμηρίωση) της έκθεσης είχε η αρχιτέκτονας και εικαστικός πόλης Δρ. Ευφροσύνη Τσακίρη, μέλος του Εργαστηρίου Πολεοδομικής Σύνθεσης της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.
Το Εργαστήριο Πολεοδομικής Σύνθεσης ανέλαβε ακόμη την επιστημονική υποστήριξη της έκθεσης σε συνεργασία με μια ομάδα ακαδημαϊκών από το ΕΜΠ, το ΠΚ, το ΕΑΠ, το ΠαΔΑ και το Ιόνιο Πανεπιστήμιο: Σοφία Αυγερινού Κολώνια ΕΜΠ, Αρχοντούλα Βασιλαρά ΕΜΠ, Σωκράτης Γιαννούδης Πολυτεχνείο Κρήτης, Ανδρέας Καλακαλλάς ΕΜΠ, Μαρία Κονομή ΕΑΠ, Νικόλαος Κουρνιάτης ΠαΔΑ, Μαρία Μάρκου ΕΜΠ, Φοίβος Μυλωνάς Ιόνιο Πανεπιστήμιο, Φίλιππος Περιστέρης ΕΜΠ, Ευφροσύνη Τσακίρη ΠαΔΑ, Ελένη Χανιώτου ΕΜΠ.
Τον συντονισμό και την οργάνωση της έκθεσης για το ΥΠΠΟΑ είχαν ο Μάριος Κωστάκης, Προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Σύγχρονου Πολιτισμού, η Άννα Καλαφατάκη, Προϊσταμένη του Τμήματος Θεάτρου και Χορού της Διεύθυνσης Παραστατικών Τεχνών και Κινηματογράφου και η Ελένη Ανδρέου, Στέλεχος του Τμήματος Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, Διεθνών Συνεργειών και Προώθησης της Επιχειρηματικότητας της Διεύθυνσης Ανάπτυξης Σύγχρονης Δημιουργίας.
Υπεύθυνη οργάνωσης και συντονισμού της έκθεσης από το ΥΠΠΟΑ ήταν η Άννα Καλαφατάκη, η οποία μαζί με την επιμελήτρια συνεργάστηκαν στην σύλληψη και αποκρυστάλλωση της ιδέας για την συγκεκριμένη θεματική που αναπτύχθηκε.
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ
Στην έκθεση συμμετείχαν οι καλλιτέχνες: Ηώ. Αγγελή, Γιάννης Αδαμάκης, Αντώνης Βάθης, Όλγα Βενετσιάνου, Σπύρος Βερύκιος, Ευθύμιος Ευθυμιάδης, Δημήτρης Ευθυμίου, Κυβέλη Ζαχαρίου, Αντρέας Καλακαλλάς, Γιώργος Καλακαλλάς, Χριστόφορος Κατσαδιώτης, Νικόλας Κληρονόμος, Ασπασία Κουζούπης, Νικόλας Κουρνιάτης, Λία Κουτελιέρη, Νίκος Κρανάκης, Δημήτρης Κώστας, Λούλα Λεβέντη, Ελισάβετ Μανδουλίδου, Δήμητρα Μερμίγκη, Δημήτρης Μηλιώτης, Φρύνη Μουζακίτου, Στέλιος Παναγιωτόπουλος, Παναγιώτης Πάνος, Μαρίου Παπαδημητρίου, Δημήτρης Σεβαστάκης, Βαγγέλης Ρήνας, Αντρέας Σιτορέγκο, Στέφανος Σουβατζόγλου, Αναστασία Ζωή Σουλιώτου, Ευφροσύνη Τσακίρη, Δημήτρης Τσιαντζής, Βιβέττα Χριστούλη, Colleen Corradi Branniga, Fabio Alessandro Fusco, Paul Haigh, Stephen Nova, Karina Puente Frantzen, Donatella Violi.
Ειδικά για την έκθεση και τις θεματικές της έγραψε μουσική ο συνθέτης Φίλιππος Περιστέρης
Στην προσπάθεια να συνομιλήσουν η επιστήμη, η έρευνα και ο πειραματισμός με καταξιωμένες μορφές τέχνης, στην έκθεση συμμετέχουν και νέοι δημιουργοί, φοιτητές σχολών του ΕΜΠ, του ΠΚ, του ΠαΔΑ, του Ιονίου καθώς και σχολών της Ιταλίας: Αγγελετοπούλου Κ, Ακριώτη Α., Αμανατίδη Ξ., Αμοργιανού Κ., Αυγουστίδης Δ., Βουγάς Π., Γεωργαντά Ε., Γιαλιαδάκη Γ., Γκολέμη Κ, Γκουγκούδη Δ., Δαμιανάκου Α., Δριμάκη Μ., Ελευθεράκη Γ., Ζαχαριάκη Ά., Ζεϊμπέκη Α., Καδά Δ., Κεχρά Κ., Κυριακοπούλου Η., Κωστελλέτου Σ., Κωστοπούλου Ε. Μ., Κωτούλα Ι., Λιακόπουλος Ο., Λιανόπουλος Χ., Λούπα Α., Μαγριπή Χ., Μαντζουνέας Ε., Μαραγκού Δ., Μιχαήλ Ε., Μιχαηλίδης Γ., Μουντάκη Δ., Μπάρης Α., Μπαρμπούνη Μ., Μπελέρη Δ., Μπίλια Τ., Μπιμπίκου Α., Ξυδέα Β., Οικονόμου Β., Ορφανουδάκης Α, Ουζούνης Γ., Ουζουνίδη Κ., Παγανιά Ν., Παναγοπούλου Α., Παπαδοπούλου Χ., Παπάζογλου Μ., Παπακωστόπουλος Κ., Παπαχρήστου Έ., Παπαχριστοφίλου Ν., Παταβάλη Α., Πίττα Ε., Ραχιώτης Ο., Ρέππα Ε., Ρέτσα Α., Σαλαλίδου Α., Σιγάλα Ν., Σημαρέση Ε., Σισκάκη Ε. Σοφαδίτη Β., Σφακιανάκη Δ., Ταγκλή Κ., Τζαβάρα Ε., Τοκατλίδης Χ., Τραγίδη Ν., Τσικούκου Α., Υδραίος Ν., Φακίδης Σ., Φρεμεντίτη Α., Φυσεντζίδη Δ., Φυτάς Γ., Χαραλάμπους Γ., Χατζηδάκης Γ., Χατζητριανταφύλλου Χ., Χελιδόνης Μ, Χουσίνας Μ., Χριστοδούλου Α., L. Ayats Andres, Brandimarte Μ.A., Cherchi F., Lidan H.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ
εγκατάσταση ‘Ιστία’ (Ε. Τσακίρη) από την αίθουσα ‘Ταξίδι στην Μεγάλη Ελλάδα’ (ομάδα uniwarch) και αίθουσα ‘Μνήμη’
Αίθουσα ‘Αόρατες Πόλεις’: σε πρώτο πλάνο φαίνονται οι ‘ορατοί κύβοι’, οι εννοιολογικές κατασκευές των Αόρατων Πόλεων των φοιτητών του τμήματος Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής του ΠαΔΑ, διδασκ. Ε. Τσακίρη, πίσω το τρίπτυχο με επιλεγμένους καλλιτέχνες από τον διεθνή χώρο που έχουν αναπαραστήσει εικαστικά τις Αόρατες Πόλεις του Italo Calvino στον τοίχο αριστερά το έργο ‘Διαδρομές’ της Κ. Ζαχαρίου, και δεξιά οι Αόρατες Πόλεις ‘Ευτροπία’ και ‘Εσμεράλδα’ της Ε. Τσακίρη.
Αίθουσες ‘Καινοτομία’ και ’Μνήμη’: αριστερά το έργο ‘οι αόριστες πόλεις λιποτακτούν’ του Δ. Σεβαστάκη, κέντρο η εγκατάσταση ‘ξηρά ψυχή’ του Α. Σιτορέγκο, στο βάθος αριστερά τα χαρακτικά ‘Τα φαντάσματά μου’, ‘Προφητεία’, ‘Place de la Republique’ και ‘Ευρώπη’ του Χ. Κατσαδιώτη και δεξιά η ‘Πομπηία’ του Ν. Κρανάκη
Αίθουσα ‘Καινοτομία’: Φαίνεται αριστερά το γλυπτό ‘Σύμπλευσις’ του Γ. Καλακαλλά, το τρίπτυχο ‘Ο δρόμος του μεταξιού’ της Α. Ζ. Σουλιώτου, πάνω το ‘Σήμα της απόμακρης πλευράς της Σελήνης’, από κάτω ‘Άτιτλο’ της Μ. Παπαδημητρίου, δεξιά ‘Ανάπλους’ της Η. Αγγελή και ‘Αρχή–πέλαγος’ της Λ. Κουτελιέρη.
Αίθουσα ‘Μνήμη’. Φαίνονται αριστερά τα έργα ‘Περιήγηση Ι, ΙΙ και Νέκυια του Ν. Κληρονόμου, ‘Άνωσις’ του Ε. Ευθυμιάδη κέντρο και ‘Στην κουβέρτα’ του Γ. Αδαμάκη δεξιά
Αίθουσα ‘Αόρατες Πόλεις’. Φαίνονται αριστερά τα εικαστικά και το γλυπτό ‘Δαίδαλος’ του Β. Ρήνα και δεξιά τα χαρακτικά ‘Κορμός Ι–ΙV’ του Δ. Μηλιώτη
Αριστερά η εγκατάσταση ‘Όπως έγραφε μια παλιά διαφήμιση της Κόντακ: εσύ πατάς το κουμπί και η μηχανή κάνει τα υπόλοιπα’ της Φ. Μουζακίτου, κέντρο βάθος αριστερά ‘Στην κουβέρτα’ του Γ. Αδαμάκη, δεξιά τα χαρακτικά του Χ. Κατσαδιώτη και δεξιά η εγκατάσταση ‘Ξηρά Ψυχή’ του Α. Σιτορέγκο
Φαίνονται οι in situ εγκαταστάσεις από αριστερά προς τα δεξιά: ‘Ιστία’ (Ε. Τσακίρη), Ανασύστασις (Δ. Ευθυμίου) και Πέρασμα (Οι 5)
Φαίνονται: μπροστά Navigational Metamorphosis μέρος εγκατάστασης φοιτητών σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών ΠΚ, διδάσκ. Επίκ. καθηγητής Σ. Γιαννούδης και πίσω ‘Σπινθήρες μνήμης’ μέρος εγκατάστασης φοιτητών σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών ΕΜΠ, διδάσκ. Επίκ. καθηγητής Ν. Κουρνιάτης
Εικόνα αριστερά: φαίνονται οι in situ εγκαταστάσεις: μπροστά αριστερά ‘Ανασύστασις’ (Δ. Ευθυμίου), κέντρο ‘Ιστία (Ε. Τσακίρη), πίσω ‘Ταξίδι στο Ιόνιο’ (Διεπιστημονικό εργαστήριο), βάθος ‘Φύλακας’ (Α. Καλακαλλάς)
Εικόνα δεξιά: φαίνονται οι in situ εγκαταστάσεις: αριστερά ‘dead–end window’ της Β. Χριστούλη, κέντρο ‘ιστία’ (Ε. Τσακίρη), δεξιά πάνω ‘Ανασύστασις’ (Δ. Ευθυμίου), κάτω ‘Πέρασμα’ (Οι 5)
Μπροστά η εγκατάσταση ‘Cosmic Plethora & The dancing Multiverse’ της Λ. Λεβέντη και πίσω ο διαδραστικός χάρτης ‘plus(+)ionio’ από την ομάδα του διεπιστημονικού εργαστηρίου Λ. Μαντζουνέας, Γ. Χατζηδάκης, Ε. Τσακίρη. Φωτογραφία: Α. Σ. Σουλιώτου
Στιγμιότυπο από το video ‘Πόθος’ (O. Βενετσιάνου, Ν. Κουρνιάτης, Ε. Μανδουλίδου, Π. Πάνος) στην εγκατάσταση ‘Αντικατοπτρισμός’ (Ν. Κουρνιάτης, Ε. Τσακίρη) στην αίθουσα της πολυμεσική εγκατάστασης ‘Ταξίδι στο Ιόνιο’ (ομάδα uniwarch)
Βραδινή άποψη της έκθεσης ΑΠΟΠΛΟΥΣ
Άποψη της αίθουσας του διεπιστημονικού εργαστηρίου ‘Ταξίδι στο Ιόνιο’ όπου φαίνονται: αριστερά ο διαδραστικός χάρτης ‘plus(+)ionio’ των Λ. Μαντζουνέα, Γ. Χατζηδάκη, Ε. Τσακίρη, δεξιά το ‘Πολυαισθητηριακό Μπακάλικο’ των Ουζουνίδη Κ., Ρέτσα Α., Τσικούκου Α., Βασιλαρά Α., Τσακίρη Ε. και η εγκατάσταση ‘voices’ Γ. Φυτάς, L. Ayats Andres, Δ. Μαραγκού, Μ. Κονομή, Α. Καλακαλλάς εμπνευσμένο από το θεατρικό έργο ‘Ιθάκη’ του Δ. Δημητριάδη
Άποψη της αίθουσας του διεπιστημονικού εργαστηρίου ‘Ταξίδι στο Ιόνιο’ όπου φαίνονται: αριστερά η εγκατάσταση ‘voices’ Γ. Φυτάς, L. Ayats Andres, Δ. Μαραγκού, Μ. Κονομή, Α. Καλακαλλάς εμπνευσμένο από το θεατρικό έργο ‘Ιθάκη’ του Δ. Δημητριάδη, κέντρο η παρουσίαση ‘το νήμα της ζωής στο Ιόνιο’ των Δ. Μπελέρη, Σ. Κωστελέτου, Γ. Ελευθεράκη, Μ. Μάρκου και δεξιά ο διαδραστικός χάρτης ‘plus(+)ionio’ των Λ. Μαντζουνέα, Γ. Χατζηδάκη, Ε. Τσακίρη,
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΗΣΙΜΟ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ
Η ομάδα του Τζίμη Ευθυμίου καθώς στήνει την in situ εγκατάσταση ‘Ανασύστασις’
Φοιτητές του ΠΚ, ΕΜΠ, ΠαΔΑ και Erasmus που στήνουν το έργο ‘Καπέλο από νερό’ του Σ. Βερύκιου
Φοιτητές που στήνουν τις εγκαταστάσεις για το διεπιστημονικό εργαστήριο στην αίθουσα ‘Ταξίδι στο Ιόνιο’
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ
Φωτογραφική τεκμηρίωση: Ευφροσύνη Τσακίρη, Σοφία Μαυροπούλου, Χάρης Κορμενίδης